Een weekje gesetteld - Reisverslag uit Guilin, China van Rob Reijs - WaarBenJij.nu Een weekje gesetteld - Reisverslag uit Guilin, China van Rob Reijs - WaarBenJij.nu

Een weekje gesetteld

Door: Rob Reijs

Blijf op de hoogte en volg Rob

25 Februari 2014 | China, Guilin

Naarmate de dagen vorderen komen er steeds meer leerlingen binnendruppelen (letterlijk, want het regent nu al 5 dagen aan een stuk).
Eigenlijk begint het semester pas begin maart, en in de dagen daarvoor moeten de studenten zich aanmelden (wij waren dus een beetje aan de vroege kant, maar ach, áls je het doet moet je het goed doen) . Het is hier ook heel gewoon om een paar jaar lang te studeren, en in de winter en zomer terug naar huis te gaan. We zien dus heel veel leerlingen die terugkomen van thuis om hier weer de studie te vervolgen.

Het aantal Europenanen groeit snel, we zijn nu met 6 Nederlanders, 3 Italianen, 2 Zweden, 1 Duiste, 1 Franse en een Spanjaard. Verder zijn er 2 Amerikanen, en de rest komt allemaal uit Aziatische landen.

Vandaag hadden we de eerste les schrijven gehad. In deze les leren we niet alleen lezen en schrijven van karakters, maar ook hoe de karakters tot stand zijn gekomen, echt héél interessant!. Sommige zijn heel makkelijk af te leiden zoals 'boom' --> 木 .

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat je hier alleen met koud water je kleren kunt wassen.
Nouja, ondergoed kan op 4 manieren gedragen worden en engelse douches kennen ze hier ook :)

Tot zover de interessante nieuwtjes,

Zàijiàn!

• 25 Februari 2014 - 18:44

Astrid:

Hoi Rob. Als je weer in Nederland bent, ken je vele talen!!!! Succes verder. Groetjes Ome Tonny en Tante Astrid.

• 26 Februari 2014 - 22:35

Ron:

Hoi Rob,
    Als je de taal willen blijven beheersen bij terugkomst in NL heb ik misschien een tip voor je.
    Een oud collega van mij is ca 5 jaar geleden Chinees gaan studeren in Amsterdam. Hij beheerst de taal al echt aardig. Hij woont in Oss, dus...

Na regen komt zonneschijn, hi hi.
    Heel veel succes
    Van Ron