Nǐ hǎo, luōbótè! - Reisverslag uit Guilin, China van Rob Reijs - WaarBenJij.nu Nǐ hǎo, luōbótè! - Reisverslag uit Guilin, China van Rob Reijs - WaarBenJij.nu

Nǐ hǎo, luōbótè!

Door: Rob Reijs

Blijf op de hoogte en volg Rob

01 Maart 2014 | China, Guilin

Gisteren kregen we de mededeling dat we ons in konden schrijven voor buitenschoolse activiteiten. De opties waren tai chi, kaligrafie en een soort handenarbeid (het opvouwen van een papiertje, wat dingen wegknippen, en als je het dan uitvouwt heb je een slinger van poppetjes).
Ik ben er nu toch, dus heb me ingeschreven voor tai chi en kaligrafie. Met knippen en plakken heeft menig student al genoeg ervaring.

Onze kamer begint er al iets minder saai uit te zien. Ik heb samen met mijn kamergenoot een aantal posters gekocht waar allerlei karakters op staan met pinyin erbij (= chinese alfabet), als je er elke dag naar kijkt zou je de karakters toch een keer van buiten moeten kennen. Ook hebben we oranje/ Nederlanse vlaggen opgehangen. Ik weet niet of ik alle wedstrijden van Nederland kan kijken, aangezien het WK pas begint in onze laatste maand hier, en de wedstrijden worden om 1, 4 en 7 uur 's ochtends Chinese tijd gespeeld.

Ik heb in de buurt een redelijk grote muziekwinkel gezien, ik ben van plan om daar drumlessen te nemen. Niet dat ik het nodig heb (mag ik dat al zeggen??), maar puur om bezig te blijven met drummen en natuurlijk om mijn Chinese uitspraak te oefenen.

Vandaag heb ik ook mijn eerste was gedraaid. Er zijn helaas geen drogers in het gebouw aanwezig, dus alles moeten we drogen op een overdekt balkon. Aangezien de temperatuur nog niet boven de 15 graden is geweest is de gemiddelde droogtijd van 1 wasbeurt zo'n 6 dagen...

Tot zover weer alle interessante dingen!

Zàijiàn!

  • 01 Maart 2014 - 15:24

    Gerrit Laurenssen:

    Dag Rob,

    Wat geweldig dat je nu in China zit; een gigantisch groot land waar van alles te beleven valt.
    Eigenlijk ben ik een beetje jaloers. Ik zit hier vlak voor de carnaval in Zuid Limburg (mijn vriendin komt hier vandaan) en het is nu al een groot gekkenhuis, maar: "vluchten kan niet meer".
    Ik wens je een hele fijne en leerzame tijd in dat prachtige land.

    Groet Gerrit (alaaaaaaf ??????)

  • 03 Maart 2014 - 13:11

    Bert Megens:

    hallo Rob leuk dat we jou kunnen volgen helemaal in China,onze Bert is in Overlangel toeten in de optocht,
    niet zover weg als jij maar toch......
    veel groeten en een ALAAF uit Herpen.

    nelly en bert megens.

  • 03 Maart 2014 - 16:28

    Fred Roest:

    Hoi Rob, het gaat je goed af zo te zien. Succes daar en je zult wel nog veel meer uitdagende momenten komen te staan. En de was, Tsja het leven is daar toch niet zo duur Made in China toch.? Succes daar, hier is het carnaval dus zeg ik : alaaf

  • 06 Maart 2014 - 09:06

    Jeannette:

    Hoi Rob,

    De carnaval is weer voorbij, dus wij beginnen weer 'gewoon' te leven.
    Goed en leuk om af en toe iets van je te lezen.
    Je mag wat mij betreft gerust zeggen dat je geen drumlessen meer nodig hebt hoor!
    Wel leuk om Chinees te leren drummen, dat is toch net anders.
    Kunnen we met de percussiegroep misschien nog eens iets mee doen.
    Geniet van alles wat je doet, maar dat gaat je vast lukken.
    Groetjes van de familie Gijsbers uit Herpen

  • 06 Maart 2014 - 19:47

    Astrid Reijs:

    Hoi Rob, Je hoeft je in China dus niet te vervelen. Groetjes Tonny en Astrid.

  • 08 Maart 2014 - 11:44

    Annemieke:

    Als ze in China eten met stokjes.. drummen ze daar dan met mes en vork?? ;-)

    Haha LOL!

    Veel plezier nog neefje!
    x Annemieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Actief sinds 22 Feb. 2014
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 5728

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 01 Juli 2014

Minor Chinees

Landen bezocht: