Eerste dagen China - Reisverslag uit Guilin, China van Rob Reijs - WaarBenJij.nu Eerste dagen China - Reisverslag uit Guilin, China van Rob Reijs - WaarBenJij.nu

Eerste dagen China

Door: Rob Reijs

Blijf op de hoogte en volg Rob

22 Februari 2014 | China, Guilin

Na een moeizame reis van 23(!) uur ben ik eindelijk aangekomen in Guilin. Ons groepje werd van het vliegveld opgehaald met de pickup service van de universiteit, een rit om nooit te vergeten... Volgens mij zijn rijbewijzen hier te koop voor een stuiver en leren ze zichzelf rijden. De eerste dagen heb ik allerlei dingen moeten regelen, zoals inschrijvingen, water en licht en ik heb een chinese simkaart gekocht.

De kamer waar ik verblijf is best oké. Ik deel de kamer met een huisgenoot, maar er is voldoende ruimte. De badkamer heeft echter wel veel vochtplekken, maar gezien de bouw is dat ook niet zo gek.

Woensdag 20 februari was de 1e lesdag. De tijden zijn hier veel anders dan in Nederland, een dag heeft hier nl. maar 3 dagdelen. 's ochtends is er les van 8.40 tot 12 uur, met een pauze van 20 min. De lunchtijd duurt hier maar liefst 2,5 uur, dit komt omdat Chinezen graag een middagdutje doen. Van half 3 tot 4 is het laatste lesblok, maar dit heb ik alleen op woensdag. De lessen gaan redelijk vlot, maar dat komt vooral door de voorbereidingsmodule die ik gevolgd heb in Nederland.

Het eten is hier echt fantastisch. Voor 6 kuai (= ong 60 eurocent) heb je hier een fatsoenlijke maaltijd. Mijn favoriet heb ik al gevonden, 'chao mian', dit zijn gewokte noodles met groente, ei, kip, en dingen waarvan ik niet wil weten wat ze zijn.

Tot zover mijn eerste verslag, als er weer iets spannends gebeurd horen jullie het :)

Zàijiàn!

  • 22 Februari 2014 - 15:23

    Moniek Reijs:

    Klinkt leuk en goed! Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Actief sinds 22 Feb. 2014
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 5734

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 01 Juli 2014

Minor Chinees

Landen bezocht: