Yangshuo & Longshen - Reisverslag uit Guilin, China van Rob Reijs - WaarBenJij.nu Yangshuo & Longshen - Reisverslag uit Guilin, China van Rob Reijs - WaarBenJij.nu

Yangshuo & Longshen

Door: Rob Reijs

Blijf op de hoogte en volg Rob

14 April 2014 | China, Guilin

Hey allemaal,

We zitten alweer op de helft van onze tijd in China, de tijd vliegt voorbij.
In het eerste weekend van april zijn we een lang weekendje weg geweest. Donderdag zijn we vertrokken naar yangshou. Hier hebben we scooters gehuurd, en hebben we een ritje door de bergen gemaakt.
's Avonds zijn we naar een lichtshow geweest, maar die viel een beetje tegen. Het Decor was wel mooi, de show was buiten (midden tussen de bergen), en elke berg was volop belicht. Helaas zijn al mijn foto's hiervan mislukt vanwege dat licht...

Vrijdag zijn we gaan raften op de rivier en hebben we een berg beklommen, (zo'n 25 meter omhoog en dan abseilend naar beneden). Dit was wel de heetste dag die we zover in China gehad hadden, dus ik was flink verbrand.

Vrijdagavond gingen we naar een rooftop bar, dit is wel voor herhaling vatbaar. Een openlucht café, midden tussen de bergen op het hoogste punt van alle gebouwen (zie foto). Hierna zijn we weer teruggegaan naar Guilin.

Zaterdag gingen we dan eindelijk naar de rijstterassen. Na een busrit van een paar uur kwamen we aan bij de 'ingang'. Hier moesten we kaartjes kopen om vervolgens nog een busrit te gaan maken. Deze busschauffeur moesten we maar vertrouwen op ervaring, normaal heb ik een hekel aan 50 km/u, maar in een haarspeldbocht bergafwaarts is dat toch best wel hard.

Uiteindelijk kwamen we aan op de bergtop, om van het uitzicht te genieten. Ik vond het zelf een beetje tegenvallen, mede omdat het een beetje mistig was en ik er meer van verwacht had, na een kwartier had ik het wel gezien.

's Zondags zijn we naar Merryland geweest, diit is te vergelijken met de Koningin Juliana Toren. Deze dag viel een beetje in het water, omdat het de hele dag pijpestelen regende. 2 van ons groepje hebben hier nog wel kunnen een echt Chinese bungee-jump kunnen ervaren.

De HSK inschrijvingen zijn inmiddels rond. Het is niveau 3 geworden, alleen moet ik hier wel voor naar de hoofdstad van de provincie (Nanning), zo'n 2,5 uur met de High-speed train vanuit Guilin.

De lessen gaan ook nog steeds goed, mijn woordenschat bestaat nu ongeveer uit iets meer dan 200 woorden :) nog 400 te gaan...

Dat was het weer!

Zàijiàn

• 14 April 2014 - 21:10

Astrid Reijs:

Hoi Rob. Als je de foto's ziet, lijkt China wel een mooi land.
    En wij denken dat je er goed naar je zin hebt.
    Nog veel leer en kijk plezier.

• 15 April 2014 - 11:12

Patricia Draad:

Hey Rob!
    We vinden het erg leuk om te zien dat je het naar je zin hebt in China. :D
    Zo te zien vermaak jij je wel, en dat moet ook
    want China zie je nou ook niet elke dag en je foto's zijn mooi om te zien.
    Op de manier zoals jij je verslagen schrijft zijn ze erg leuk om te lezen!
    Geniet ervan, en veel succes gewenst de komende tijd!

Gr. Patries

• 16 April 2014 - 18:49

Ron:

Hey Rob,

Fijn om te weten dat het goed met je gaat.
    Nog veel succes en plezier.

gr Ron

• 17 April 2014 - 20:09

Nelly En Bert Megens:

Hallo Rob,volgens ons heb je een fijne tijd in China,het is een apart land voor ons,geniet van je tijd daar heel veel groeten uit Herpen.

nelly en bert.

• 22 April 2014 - 14:46

Gerrit Laurenssen:

Dag Rob,

Je bent goed bezig. Geniet van de reis naar Nanning (toch weer wat anders dan Overlangel)!
    Ga je ook nog de 6000 kilometer lange Chinese muur bekijken?

Succes verder en veel plezier nog.

Groet Gerrit